Uw missie in de job
In deze multimediale wereld is uw expertise onmisbaar om digitale kanalen optimaal te beheren en verder te ontwikkelen. Denk aan een app, website en YouTube-kanaal. Aan een Twitter-, Facebook- en LinkedIn-account. Met slimme marketingtechnieken en -instrumenten trekt u klanten aan én houdt u ze vast. Zo realiseert u mee de commerciële doelstellingen van de verzekeringsmaatschappij.
Uw opdracht
- U zorgt voor publicitaire, promotionele en commerciële activiteiten op de digitale kanalen: van voorbereiding, over planning, tot ondersteuning. U kijkt erop toe dat de acties efficiënt worden uitgevoerd binnen de voorziene timing en budgetten.
- U bepaalt mee de look-and-feel van de digitale kanalen: altijd met oog voor een kwaliteitsvolle, doelgerichte en wervende informatiedoorstroming.
- U monitort en verbetert de digitale kanalen met hun bijbehorende functionaliteiten. U garandeert een optimale gebruikservaring voor huidige klanten en werft nieuwe klanten met structurele inspanningen en tijdelijke acties.
- U evalueert de impact van de verschillende kanalen en nieuwe releases. Zo speelt u efficiënt in op elke doelgroep en vergroot u de aantrekkelijkheid van de verzekeringsmaatschappij, haar diensten en haar producten.
- U helpt om de algemene marketingstrategie mee te realiseren, door de initiatie en stimulatie van werkprocessen die datagedreven, testgedreven, resultaatgericht en agile zijn.
- U organiseert en coördineert de u toevertrouwde digitale projecten en stelt daarbij de juiste prioriteiten. Zijn er knelpunten in de projectvoortgang? Dan signaleert u die tijdig om een sterke service volgens de afgesproken kwaliteitseisen te waarborgen.
- U spot altijd kansen en bedreigingen en speelt erop in om de vooropgestelde targets te bereiken.
- U volgt ontwikkelingen in de (digitale) marketingwereld op de voet. Zo vergroot u uw expertise en zijn uw inspanningen gestoeld op actuele kennis.
Uw competenties
- U bent helemaal thuis in marketing, communicatie en multimedia.
- Publicitaire, promotionele en commerciële activiteiten lanceren met onderzoeksmodellen, analyses en tests? Daarmee hebt u al heel wat ervaring.
- U bent goed in de analyse, synthese, beoordeling en integratie van complexe info en data.
- Oplossingen formuleren en alternatieven bedenken, lukt u perfect door out of the box te denken en vanuit verschillende invalshoeken naar een probleem te kijken.
- U brengt de behoeften van de business in kaart en geeft op basis van uw expertise weloverwogen advies.
- De activiteiten van een verzekeringsmaatschappij kent u door en door – inclusief de commerciële strategieën die daarbij horen.
- U plant eigen taken en algemene projecten als geen ander in.
- Zelfstandig werken en omgaan met feedback lukt u prima. Tegelijk bent u een echte teamspeler die kennis en ervaring deelt om collega’s te helpen.
- U hebt een vlotte pen om duidelijke en gestructureerde adviezen en rapporten op te stellen. U schrijft én praat correct in het Nederlands, Frans en Engels (wat de werk- en voertaal is).
Uw doorgroeikansen
Als Digital Marketing Specialist wacht u een mooie toekomst:
- Verdiep u in de materie, scherp uw vaardigheden verder aan en ontplooi u tot Digitale Marketing Expert.
- Stap over naar een andere functie in de verzekeringsmaatschappij waar u uw kennis van digitale marketing inzet.
- Blinkt u uit in management en coaching? Dan ligt er voor u misschien wel een rol weggelegd als leidinggevende.
Uw competenties voor de toekomst
Om inzetbaar te blijven in de toekomst vinkt u ook deze eigenschappen af:
- U blijft bij met digitale innovaties. Én met veranderingen in de verzekeringswereld. Een uitdaging, want de exponentiële groei in multimediale technologieën vraagt voortdurend om productontwikkelingen, nieuwe businessmodellen en gevarieerde distributie- en communicatiekanalen. Het is belangrijk dat u dat in goede banen leidt met uw ervaring in digitale marketing.
- U verdiept u in de ontwikkeling van vernieuwende ecosystemen. En in de samenwerking tussen partners die gegevens uitwisselen via multi-communicatiekanalen en -dragers.
- U volgt ICT-ontwikkelingen en -toepassingen op die belangrijk zijn voor de verzekeringswereld. Want een sterke e-awareness is mooi meegenomen in een business met voortdurend wijzigende behoeftes.
- U bent helemaal mee met de regelgeving over veiligheid en bescherming van data en privacy (GDPR). Een must bij de ontwikkeling van digitale marketingoplossingen.
- U ontwikkelt een sterke business awareness met focus op creatieve en pragmatische digitale oplossingen. Uiteraard zet u kostenefficiëntie daarbij voorop.
- U blijft uw Engels aanscherpen als werktaal.
Persoonlijke doeltreffendheid en zin voor verandering verzekeren uw toekomst. Dat betekent dat u:
- resultaat- en oplossingsgericht werkt;
- met verschillende projecten tegelijk bezig bent: voor diverse opdrachtgevers en in een snel veranderende omgeving met meerdere stakeholders;
- plaatsonafhankelijk samenwerkt in wisselende projectteams en in een diverse context (multidisciplinair, internationale multiculturele achtergrond) ;
- een groot aanpassingsvermogen hebt en goed in balans blijft;
- openstaat voor nieuwigheden en leergierig bent.
Learn and Evolve – met Fopas
Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website. En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.