Jouw missie in de job
Als telefonist/receptionist zorg je voor een hartelijk onthaal en klantvriendelijke service. Je straalt enthousiasme en warmte uit en draagt zo mee het imago van de verzekeringsonderneming uit.
Jouw opdrachten
Als eerste aanspreekpunt draag je een ambassadeursrol binnen de verzekeringsonderneming.
- Je beantwoordt gezwind telefoontjes en schakelt de beller vlot door naar de juiste dienst en persoon.
- Je ontvangt en oriënteert bezoekers aan de receptie gastvrij en correct. Je meldt hun komst aan de betrokken collega en autoriseert hun toegang volgens de veiligheidsprocedures.
- Je helpt bezoekers met vragen en maakt hen wegwijs in de receptieruimte en het gebouw.
- Je belt ook zelf contactpersonen op wanneer medewerkers je daarom vragen.
- Je neemt post en pakketjes in ontvangst en zorgt ervoor dat ze bij de juiste bestemmeling terechtkomen.
- Je krijgt een aantal administratieve taken toegewezen en zorgt voor facilitaire ondersteuning.
- Je waakt erover dat de receptieruimte onberispelijk is en blijft. En je let mee op enkele veiligheidspunten.
Jouw competenties
Als telefonist/receptionist ga je soepel en correct met mensen om.
- Je bent communicatief en beheerst verschillende talen. Je vat snel de essentie van een boodschap, verzoek of vraag.
- Je beantwoordt telefonische oproepen in vlotte, heldere taal, klantgericht en met commerciële flair.
- Je houdt het hoofd koel wanneer veel zaken ineens op jou afkomen. Je neemt kwestie per kwestie onder handen en blijft onder alle omstandigheden vriendelijk.
- Je komt – als uithangbord van de verzekeringsmaatschappij – altijd fris, professioneel en verzorgd voor de dag. Zo maak je zowel aan de balie als aan de telefoon een goede eerste indruk.
Jouw doorgroeikansen
Als telefonist/receptionist kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.
- Ontwikkel jezelf tot administratief bediende.
- Bied je aan als customer en service care operator.
- Ga voor een functie binnen telemarketing of telesales.
Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst
- Je drukt je vloeiend uit in meerdere talen.
- Je biedt altijd de beste mogelijke service.
- Je fietst vlot door verschillende ICT-toepassingen.
- Je straalt professionaliteit uit.
Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:
- open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
- leergierig bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
- veerkrachtig en persoonlijk in balans blijft in stressvolle situaties;
- de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.
Learn and Evolve – met Fopas
Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites. Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.